پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

دانلود بروزترین فایل، جزوه ها و مطالب آموزشی، پایان نامه thesis، پروژه project، دانلود جدیدترین مقالات همراه با ترجمه، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی و کارآفرینی، کتاب و تحقیق های دانشگاهی

پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی در دانش آموز با و بدون نارسا نویس



پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی در دانش آموز با و بدون نارسا نویسدسته: روانشناسی 


بازدید: 3 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 390 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 99 









پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی در دانش آموز با و بدون نارسا نویس در 99 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پایان نامه مورد نظر

پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت doc در پنج فصل (فصل 1 مقدمه پژوهش- فصل 2 پیشینه و ادبیات پژوهش- فصل 3 روش پژوهش- فصل 4 یافته های پژوهش- فصل 5 بحث و نتیجه گیری)

 

همرا با فهرست مطالب

چکیده فارسی

چکیده انگلیسی

صفحه عناوین هر فصل

متن فارسی هر فصل با فونت B lotus و فرمت ورد و قابل ویرایش

ضمیمه ها شامل پرسشنامه

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

تعداد صفحات فایل:  99

 

خلاصه ای از پایان نامه:

 

چکیده:

بسیاری از دانش­آموزان، رغبت و علاقه­ای به نوشتن نشان نمی­دهند؛ زیرا نمی­توانند افکار خود را به روی کاغذ بیاورند. این مسأله می­تواند در پیشرفت تحصیلی آنان تأثیر منفی داشته باشد. هدف پژوهش حاضر مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش­آموزان با و بدون نارسانویسی بود. طرح پژوهش نیز از نوع علی- مقایسه­ای بود. جامعه­ی آماری پژوهش شامل کلیه­ی دانش­آموزان ابتدایی عادی و نارسانویس شهرستان رضوان شهر بود که حدود 2300 نفر بودند و از این بین تعداد 90 نفر به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­های حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی استفاده شد و در نهایت اطلاعات بدست آمده توسط نرم­افزارSPSS-19 و از طریق روش تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­ها نشان داد که بین حساسیت اضطرابی و مؤلفه­های آن در بین دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P). به طوری که حساسیت اضطرابی در دانش­آموزان نارسانویس بیشتر از دانش­آموزان عادی است. همچنین نتایج نشان دادند که بین عملکرد شناختی و مؤلفه­های آن در دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (05/0>P). به طوری که حساسیت اضطرابی در دانش­آموزان نارسانویس بیشتر از دانش­آموزان عادی است. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که دانش­آموزان با و بدون نارسانویسی در مؤلفه­های حساسیت اضطراب و عملکرد شناختی تفاوت دارند. نتایج نشان داد که حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی، عناصر شناختی و روان­شناختی مهمی در شناخت نارسانویسی هستند.

 

کلمات کلیدی: حساسیت اضطرابی، عملکرد شناختی، نارسانویسی، دانش­آموزان

مقدمه

نوشتن یکی از راه های برقراری ارتباط است و مهارت در آن می تواند زمینه ساز ارتباط بهتر و کامل تر با دیگران باشد. در جهان امروز، افراد با انبوهی از اطلاعات و دانش مواجه اند که برای انتقال و سامان دهی آن باید از آموزش و مهارت کافی برخوردار شوند. با این حال بسیاری از دانش آموزان، رغبت و علاقه ای به نوشتن نشان نمی دهند؛ زیرا نمی توانند افکار خود را به روی کاغذ بیاورند. این مسأله می تواند در پیشرفت تحصیلی آنان تأثیر منفی داشته باشد. مشکلات دانش آموزان نارسانویس از دیگر اختلالات یادگیری مشهودتر است.

علائمی که نارسانویسی[1] را از دیگر اختلالات یادگیری جدا می­سازد که شناخت آن­ها می­تواند تأثیرات نارسانویسی را بر وضعیت شناختی و خلق فرد بیشتر مبرهن سازد. مشکل در نوشتن شکل صحیح حروف و اعداد یکی از این علائم می­باشد. گاهی به ظاهر درست می­نویسند، اما روند نوشتن غلط است. آیینه نویسی شامل ندانستن جهت­ها، افقی و عمودی و ... نوشتن از دیگر نشانه­های افراد نارسانویس می­باشد. مشکل در نسخه برداری از اشکال ساده، جا انداختن قسمت­هایی از حروف و کلمات، تکرار نابجای حروف و کلمات، عدم رعایت فاصله­ی مناسب بین حروف و کلمات، عدم تناسب اندازه­ی حروف و کلمات نسبت به هم، بی­قاعده بودن ساختار جمله و ناهم خوانی فعل و فاعل از نشانه­های مهم دیگری هستند که این اختلال را به صورت بهتری برجسته می­سازند. عوامل چندی در دشواری نوشتن املاء و نارسانویسی کودکان ذکر می­شود که عبارتند از: صعف مهارت­های حرکتی، انتزاعی بودن مطلب، اختلال در ادراک بینایی حروف و کلمات، ضعف حافظه­ی بینایی و شنوایی، دشواری در انتقال اطلاعات از یک کانال حسی به کانال دیگر یا در پیوندهای حسی، عدم توجه و دقت (تبریزی، 1389).

از جمله متغیرهای مرتبط با نارسانویسی در کودکان میزان زیاد اضطراب و تمایل به تجربه اضطراب یا در اصطلاح حساسیت اضطرابی می­باشد. حساسیت اضطرابی به عنوان یک متغیر شناختی، نشان دهنده­ی تفاوت­های فردی است که به وسیله­‌ی ترس از احساسات اضطرابی (ترس از ترس) مشخص می­شود و نشان­دهنده­ی گرایش به فاجعه نمایی در رابطه با پیامدهای چنین احساس­هایی است (ریچیا[2]، اسکمیدت[3]، هوفمند[4] و تیمپانو[5]، 2010). دانش­آموزان دچار نارسانویسی با توجه تکرار عدم موفقیت در رسانویسی کلمات و غلبه احساس اضطراب بر رفتار آنها ممکن است آن را مقدمه­ای برای بیماری­های جسمانی و روان شناختی سهمگین و عمیق تصور کنند.

 


[1] - dysgraphia

[2] - Richeya

[3] - Schmidtc

[4] - Hofmannd

[5] - Timpano

 

اهداف پژوهش

اهداف کلی

مقایسه­ی حساسیت اضطرابی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

مقایسه­ی عملکرد شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

اهداف جزئی

1- مقایسه­ی ترس از نگرانی­های بدنی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

2-­ مقایسه­ی ترس از عدم کنترل شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

3-­ مقایسه ترس ازمشاهده شدن اضطراب توسط دیگران در دانش­آموزان با وبدون نارسانویسی

4-­ مقایسه­ی جهت یابی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

5-­ مقایسه­ی ثبت کلمات در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

6-­ مقایسه­ی توجه و محاسبه در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

7-­ مقایسه­ی حافظه­ی نزدیک در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

8-­ مقایسه­ی عملکرد زبانی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

9-­ مقایسه­ی تفکر دیداری- فضایی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

فرضیه­های پژوهش

فرضیه های اصلی

1-­ حساسیت اضطرابی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

1-1 ترس از نگرانی­های بدنی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

2-1­ ترس از عدم کنترل شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

3-1­­ ترس از مشاهده شدن اضطراب توسط دیگران در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

2-­ عملکرد شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

1-2­ جهت یابی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

2-2­ ثبت کلمات در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

3-2­ توجه و محاسبه در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

4-2­ حافظه­ی نزدیک در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

5-2­ عملکرد زبانی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

6-2­ تفکر دیداری- فضایی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی متفاوت است.

 

 


قیمت : 37,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .







کلمات کلیدی : پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی در دانش آموز با و بدون نارسا نویس , پایان نامه مقایسه حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی در دانش آموز با و بدون نارسا نویس نارسا نویس عملکرد شناختی در دانش آموز ,حساسیت اضطرابی عملکرد شناختی مقایسه حساسیت اضطرابی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
رسول کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی