پروژه ارائه الگوی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی در شهرهای متوسط
پروژه ارائه الگوی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی در شهرهای متوسط
پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی فناوری عمران گرایش حمل و نقل و ترافیک شهری، مطالعه موردی در شهر قم، چکیده: امروزه شهرهای متوسط و بزرگ ناگزیر از به کارگیری انواع سیستمهای حمل و نقل به صورت مجموعه هایی مکمل یکدیگر هستند که هر کدام دارای مزایا، معایب و مشخصات مخصوص به خود می باشند. و برای شرایط ...

پروژه ارائه الگوی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی در شهرهای متوسط
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 10673
قیمت: : 34000 تومان
بخشی از متن:
چکیده:
امروزه شهرهای متوسط و بزرگ ناگزیر از به کارگیری انواع سیستمهای حمل و نقل به صورت مجموعه هایی مکمل یکدیگر هستند که هر کدام دارای مزایا، معایب و مشخصات مخصوص به خود می باشند. و برای شرایط معینی از ترافیک شهر و تقاضای سفر مقرون به صرفه می گردند به طوری که در کنار سیستمهای پیشرفتهای نظیر قطار سبک شـهری و اتوبـوسهـای سـریع الـسیر، وسـایلی ماننـد دوچرخـه و موتورسیکلت نیز، استفاده می شوند. اما دستیابی به یک سیستم کارآمد از ترکیب وسایل نقلیه مختلـف، جـز در سایهی نگرشی یکپارچه به شیوه های مختلف حمل و نقل و در نظـر گـرفتن تبـادل منطقـی بـین آنهـا، امکانپذیر نخواهد بود.
در این پایان نامه- که در پنج فصل تنظیم شده است- یکپارچه سـازی سیـستم حمـل و نقـل عمـومی و ایجاد سفرهای ترکیبی در شهرهای با جمعیت متوسط، مورد بررسی قـرار مـی گیـرد و شـهر قـم بـه عنـوان نمونهای از این شهرها، مورد مطالعه قرار گرفته و الگویی برای سیستم یکپارچه ی حمل و نقل عمومی آن بـر اساس تقاضای سفر ساکنان این شهر در سال 1390 پیشنهاد می گردد.
فهرست مطالب:
چکیده
پیشگفتار
فصل اول: کلیات
1-1- تعریف مسأله
1-2- ضرورت مسأله و هدف
1-3- پیشینۀ تحقیق
1-4- فرضیات مسأله و روش کار و تحقیق
فصل دوم: کاوش در متون
2-1- بررسی مقالات
2-2-بررسی کتابها
2-2-1- طبقه بندی شهرها بر اساس جمعیت
2-2-2- طبقه بندی شهرهای جهان بر اساس میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی
2-3- بررسی کنفرانس ها
2-4- سیاست های یکپارچه سازی سیستم حمل و نقل عمومی
2-4-1- اتصال شیوه های مختلف حمل و نقل شخصی به سامانه حمل و نقل عمومی
2-4-1-1- پیاده روی
2-4-1-2- دوچرخه سواری
2-4-1-3- موتور سیکلت
2-4-1-4 خودروی شخصی
2-4-1-4-1- گام اول: ایجاد پارک سوار
2-4-1-4-2- گام دوم: میزان جذابیت حمل و نقل عمومی
2-4-2- یکپارچهسازی درون سیستمی حمل و نقل عمومی
2-4-2-1 هماهنگی برنامهریزی سیستم حمل و نقل عمومی و کاربری زمین
2-4-2-2- یکپارچگی در پوشش تقاضای موجود و آینده شبکه
2-4-2-3- هماهنگ نمودن پارامترهای عملکردی شیوههای مختلف حمل و نقل عمومی
2-4-2-3-1- طراحی خطوط حمل و نقل عمومی یکپارچه
2-4-2-3-2- مکانیابی و طراحی ایستگاههای تبادل سفر
2-4-2-3-3- هماهنگی برنامه زمان بندی حرکت ناوگان در خطوط
2-4-2-3-4- یکپارچه سازی کرایه ها
2-4-2-4- هماهنگی در سرمایه گذاری ها
2-4-2-5- یکپارچگی سازمانی
2-4-2-6- بهبود جایگاه سیستم حمل و نقل عمومی در ذهن مردم
فصل سوم: روش شناسی (متدلوژی)
3-1- انتخاب سال برنامهریزی (افق طرح) و تعیین محدوده مطالعات
3-2- جمع آوری اطلاعات شهری
3-3- ویرایش یا تغییرات مسیر خطوط، مکان ایستگاه ها و تخصیص ناوگان در سال طرح
3-4 تخصیص ترافیک (مراحل A و B)
3-5- استخراج شاخص های عملکردی شبکه معابر و سیستم حمل و نقل عمومی (مرحله C)
3-6- تحلیل نتایج اجرای مراحل (C,B,A)
3-7- ساخت گزینه هایی در راستای اهداف سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی
8-3- انجام مراحل A و B و C و تحلیل آنها برای گزینه های جدید و انتخاب گزینه برتر
3-9- تعیین محل ایستگاه های تبادلی و پارکسوارها در گزینه برتر
3-10 پیشنهادات
فصل چهارم: شناخت شهر قم و مشخصات حمل و نقل و ترافیک این شهر
4-1- اطلاعات شهری و منطقه ای
4-1-1- مشخصات جمعیت
2-1-4- شرایط آب و هوا
4-2- بررسی مشخصات حمل و نقل و ترافیک شهر قم
4-2-1- شبکه معابر
4-2-2- حمل ونقل شخصی
3-2-4- حمل و نقل عمومی
4-2-4- ناحیه بندیهای ترافیکی
4-2-5- برآورد تقاضای سفرهای شهر قم
4-2-5-1- برآورد تقاضای سفر
4-2-5-2- خلاصه نتایج برآورد تقاضای تخصیص ترافیک شهر قم
4-2-5-2- اطلاعات سفرهای پیاده شهر قم
4-3- جمع بندی مشکلات سیستم حمل و نقل شهر قم
فصل پنجم: ارائه الگوی سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهر قم
5-1- گزینه پایه
5-2- گزینه شماره یک
5-3- گزینه شماره دو
5-4- جمع بندی نتایج حاصل از گزینه ها
5-5- نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
فهرست منابع
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی