پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

دانلود بروزترین فایل، جزوه ها و مطالب آموزشی، پایان نامه thesis، پروژه project، دانلود جدیدترین مقالات همراه با ترجمه، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی و کارآفرینی، کتاب و تحقیق های دانشگاهی

بررسی تأثیر آموزش پیش ‏دبستانی بریادگیری مهارتهای روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش ‏آموزان ابتدایی

بررسی-تأثیر-آموزش-پیش-‏دبستانی-بریادگیری-مهارتهای-روانی-حرکتی-و-سازگاری-اجتماعی-دانش-‏آموزان-ابتداییپایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش رشته آموزش پیش دبستانی و دبستانی، مقدمه: موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کرده‏اند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه ‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد ...دانلود فایل


بررسی-تأثیر-آموزش-پیش-‏دبستانی-بریادگیری-مهارتهای-روانی-حرکتی-و-سازگاری-اجتماعی-دانش-‏آموزان-ابتدایی
بررسی تأثیر آموزش پیش ‏دبستانی بریادگیری مهارتهای روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش ‏آموزان ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 152
حجم فایل: 242
قیمت: : 50000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کرده‏اند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه ‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند.
در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفکر و برنامه‏ریزی به سمت بارور کردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود کودکان به مدرسه، تغییر کرده است. بی‏شک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حرکتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند.
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است که برنامه کیفی و کمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای کودکان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارک دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله   
ضرورت و اهداف تحقیق       
اهداف پژوهش        
فرضیه های پژوهش
تعاریف و اصطلاحات   
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
خلاصه ای از فصل دوم        
تاریخچه آموزش پیش دبستانی      
تعریف دوره پیش دبستانی  
ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی     
اهداف دوره پیش دبستانی 
مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان 
تحول حرکت در کودکان دبستانی    
مهارتهای روانی ـ حرکتی    
سازگاری اجتماعی  
روابط با همسالان    
نظریه های مربوط به رفتار ناسازگارانه کودکان      
1- نظریة روانی ـ اجتماعی اریکسون         
2- نظریة روان شناسی فردی آدلر  
3- نظریه‏های رفتاری 
4- نظریه‏های خانواده درخصوص ناسازگاری
پیشینه پژوهش        
فصل سوم: روش شناسی
روش پژوهش 
جامعه آماری  
گروه نمونه و روش نمونه‏ گیری        
متغیرها        
ابزار پژوهش  
روش اجرای پژوهش 
روشهای آماری         
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4- تجزیه و تحلیل داده ها 
2-4-داده‌های توصیفی        
3-4-آمار استنباطی    
فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن
نتیجه گیری کلی     
محدودیت های پژوهش       
پیشنهادات     
منابع 
ضمائم            
فهرست جداول
جدول شماره 1-2 مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حرکتی    
جدول شماره 2-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی       
جدول شماره 3-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریکسون      
جدول شماره 4-2- تشخیص هدفهای کودکان ناسازگار 
جدول 1-4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت     
جدول 2-4- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس گروهها  
جدول 3-4 -توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب       
جدول 4-4 - توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب کلاس      
جدول5- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت مهارتهای روانی ـ حرکتی در دو گروه از کودکان   
جدول6- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت سازگاری اجتماعی در دو گروه از کودکان    
جدول7-4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت مهارتهای روانی ـ حرکتی دختران و پسران که آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند       
جدول8- 4-نتایج آزمون t مستقل در ارتباط با تفاوت سازگاری اجتماعی دختران و پسران که آموزش پیش دبستانی را گذرانده اند         

این پروژه به صورت آماده پرینت می باشد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۲
رسول کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی