پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

پایان نامه و پروژه های دانشگاهی

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی، کارآفرینی و تحقیق

دانلود بروزترین فایل، جزوه ها و مطالب آموزشی، پایان نامه thesis، پروژه project، دانلود جدیدترین مقالات همراه با ترجمه، گزارش کارآموزی، طرح های توجیهی و کارآفرینی، کتاب و تحقیق های دانشگاهی

مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن

مقایسه-راهبردهای-رویارویی-با-فشار-روانی-کودکان-با-اختلال-در-محاسبه-و-کودکان-با-اختلال-در-خواندنپایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی گرایش روان شناسی و آموزش کودکان استثنائی، چکیده: هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در خواندن برای مقابله با فشارهای روانی و مقایسه این دو گروه با یکدیگر است. نمونه متشکل از 18 دانش آموز ...دانلود فایل


مقایسه-راهبردهای-رویارویی-با-فشار-روانی-کودکان-با-اختلال-در-محاسبه-و-کودکان-با-اختلال-در-خواندن
مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 175
حجم فایل: 516
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در خواندن برای مقابله با فشارهای روانی و مقایسه این دو گروه با یکدیگر است.
نمونه متشکل از 18 دانش آموز (11 پسر و 7 دختر) دارای اختلال در خواندن و 12 دانش آموز (8 پسر و 4 دختر) دارای اختلال در محاسبه بودند. راهبردهای رویارویی کودکان با فشارهای روانی  با سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (ccsc) که توسط آیرز (1991) طراحی شده، سنجیده شد. به منظور  تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (محاسبه میانگین، انحراف معیار، توزیع فراوانی، درصد فراوانی و رسم نمودار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس دو متغیری) استفاده شد.
نتایج حاصل از تحلیل پاسخ های کودکان به سیاهه راهبردهای  رویارویی نشان داد که: بین راهبردهای رویارویی  کودکان با اختلال  در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن در سه راهبرد رویارویی یعنی در راهبرد رویارویی فعال، حواس پرتی و اجتنابی تفاوت وجود ندارد، اما در راهبرد رویارویی جستجوی حمایت در این دو گروه تفاوت وجود دارد. کودکان در هر دو پایه تحصیلی و در هر دو نوع اختلال صرف نظر از جنسیت، راهبردهای رویارویی فعال را به عنوان راهبرد غالب خود معرفی کردند و تمایل کمتری  را نسبت به راهبردهای حواسپرتی، حمایتی  و اجتنابی نشان دادند.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
هدف پژوهش
اهمیت موضوع پژوهش
فرضیه پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه
بخش اول:  فشار روانی و راهبردهای رویارویی
فشار روانی
مروری بر تاریخچه شکل گیری مفهوم فشار روانی
موضع گیریهای نظری در قلمرو فشار روانی
مدل مبتنی بر محرک
مدل مبتنی بر پاسخ
پاسخ های روان شناختی به استرس ها
الگوی تعاملی
الگوی پردازش اطلاعات
الگوی زیست شناختی
الگوی روان شناختی
نظریه لازاروس در رابطه با فشار روانی
منابع فشار روانی  و عوامل تنش زا
راهبردهای رویارویی
بررسی تاریخچه شکل گیری مفهوم مقابله
پیدایش توانایی و مهارتهای رویارویی با موارد فشارزا
جنبه های مفهومی روش های رویارویی
نظریه تحول  چرخه زندگی در رابطه با رویارویی
نظریه لازاروس در ارتباط با رویارویی
پیشینه نظری مفاهیم رویارویی
الگوهای رویارویی
بررسی چند دیدگاه نسبت به راهبردهای رویارویی
چند رویکرد نسبت به راهبردهای رویارویی
عوامل مؤثر بر راهبردهای رویارویی
بخش  دوم: راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه
اختلالات یادگیری
تعریف اختلال درخواندن
تعریف اختلال در محاسبه
ویژگی های دانش آموزان با اختلال یادگیری
راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: تحلیل داده های پژوهش
مقدمه
توصیف داده ها
شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در چهار مقیاس
شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در ده خرده مقیاس
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم: نتایج پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادهای پژوهش
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
فهرست جدول ها
فهرست شکل ها

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۳
رسول کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی