بازاریابی و تجهیز منابع مالی در بانک ها و موسسات مالی
بازاریابی و تجهیز منابع مالی در بانک ها و موسسات مالی
تحقیق و پروژه رشته حسابداری، اقتصاد و مدیریت چکیده: در این مقاله ابتدا مفهوم تجهیز منابع پولی و مؤلفه های تأثیرگذار بر آن مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مورد میزان تأثیر و نوع رابطه مؤلفهها بر تجهیز منابع پولی بحث شده است. این مقاله تحقیقی در پی پاسخگویی به این سؤال است که آیا بین مؤلفههای ...
بازاریابی و تجهیز منابع مالی در بانک ها و موسسات مالی
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 211
قیمت: : 3000 تومان
بخشی از متن:
چکیده:
در این مقاله ابتدا مفهوم تجهیز منابع پولی و مؤلفه های تأثیرگذار بر آن مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مورد میزان تأثیر و نوع رابطه مؤلفهها بر تجهیز منابع پولی بحث شده است. این مقاله تحقیقی در پی پاسخگویی به این سؤال است که آیا بین مؤلفههای تأثیرگذار بر تجهیز منابع پولی و موفقیت بانکها و مؤسسات مالی در جذب منابع مالی رابطه وجود دارد؟
در بانکداری نوین مؤلفه های متعددی وجود دارند که برروند تجهیز منابع پولی بانکها ومؤسسات مالی تأثیر میگذارند. شناسایی و تعیین میزان تأثیر ونوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانکها در تجهیز منابع پولی مقولهای مهم می باشد. امروزه شرایط و موقعیتهای مؤسسات مالی و بانکها با یکدیگر یکسان نیست و ممکن است مؤلفههای تأثیرگذار بر تجهیز منابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. مؤلفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت ۲، نیروی انسانی شاغل در بانکها، تنوع و کیفیت ۳ خدمات بانکی، رضایت مشتریان ازکارکنان و مطلوبیت محیط داخلی و محل استقرار شعب در بانکداری نوین ابزارهای مهمی هستند که برای جذب بهینه منابع پولی از آنها استفاده میشود. در این مقاله ابتدا مفهوم تجهیز منابع پولی و مؤلفه های تأثیرگذار بر آن مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مورد میزان تأثیر و نوع رابطه مؤلفهها بر تجهیز منابع پولی بحث شده است. این مقاله تحقیقی در پی پاسخگویی به این سؤال است که آیا بین مؤلفههای تأثیر گذار بر تجهیز منابع پولی و موفقیت بانکها و مؤسسات مالی در جذب منابع مالی رابطه وجود دارد؟ به منظور پاسخگویی به این سؤال فرضیههای تحقیق تنظیم و به بوته آزمون نهاده شد. و نتایج قابل توجهی به دست آمده است.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
سؤال اصلی تحقیق
فرضیههای تحقیق
هدف تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری تحقیق
تعیین حجم نمونه وروش نمونهگیری
تجهیز منابع پولی در بانکداری نوین
۱) فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲) مهارتهای نیروی انسانی
۳) تنوع خدمات بانکی
۴) کیفیت خدمات بانکی
۵) رضایت مشتریان ازکارکنان بانکها و مؤسسات مالی
۶) مطلوبیت محیط داخلی بانکها و مؤسسات مالی
۷) مطلوبیت محل استقرارمکانی بانکها و مؤسسات مالی
تجزیه وتحلیل دادهها واطلاعات
مقایسه میانگین امتیازات فرضیههای تحقیق بین شعب موفق و ناموفق
آزمون فرضیه های تحقیق
تجهیز منابع به جای تشدید تقاضا
نتیجهگیری
الف) پیشنهادهای کاربردی برای کلیه مؤسسات مالی و بانکها
ب) سایر پیشنهادها
منابع و ماخذ